Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Blatná - Pole kolem rybníků
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Hezká trasa, která střídá různé povrchy a styly jízdy. V prostřední části vede přírodou kolem rybníků, na začátku a konci si užijete rytmické jízdy po dobré asfaltové, málo frekventované silnici.

Začátek trasy:

Velké parkoviště u železničního nádraží v Blatné

Náročnost:

Trochu těžší, nicméně pořád modrá trasa. Ve druhé čtvrtině trasy mírné stoupání lesem, celá druhá polovina trasy vede příjemně po rovině nebo z kopce. Trasu lze úspěšně jet v obou směrech. Nicméně navržený směr je příjemnější v tom, že stoupání zdoláváte po dobrém asfaltu a z mírného kopečka se vezete po lesní cestě.

Popis trasy:

Ideální je zaparkovat auto u železniční stanice, nebo dojet do Blatné vlakem. U nádraží je velké neplacené parkoviště, ze kterého se vydáte k blízkému přejezdu a pak po silnici nejprve do mírného kopečka, pak sjezdem kolem lomu do Hajan.

V Hajanech zahnete ze silnice prudce doleva mezi rybníčky a po asfaltové cestě po cca 150 metrech zase zahnete doprava a poté doleva přes pole. Za výběhem koní přejedete trať, zabočíte doprava a podél trati pokračujete po výborné asfaltce do Tchořovic.

Přejedete hlavní, dáte se dolů doleva mezi rybníky a po chvíli narazíte na málo frekventovanou asfaltovou silnici, po které jedete doprava podél rybníka až na křižovatku, kde zahnete doleva a v tempu jedete dojedete přes bývalé letiště až do Pole.

Na kraji Pole zabočíte na malou asfaltku doleva z kopce po žluté turistické značce a dojedete k lesu, kde si pěšky vyšlápnete krátké prudké stoupání. Po něm ale následuje nejhezčí část trasy, jedete po pěkné hlinito-travnaté pěšině podél rozsáhlého rybníka Velký Pálenec (doporučuji krátké zastavení a odbočku), dále lesem k Hadímu rybníku.

Přejedete hráz a zahnete doleva (stále sledujete zelenou značku) z kopce lesem až na hlavní asfaltovou silnici výborné kvality, po které v tempu dojedete až do Blatné k nádraží.

Tipy:

V sezóně koupání v rybnících, které jsou převážně písčité. Na koci trasy je možnost návštěvy zámeckého parku

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost