Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Do obce Jana Zrzavého - Okrouhlice u Havlíčkova Brodu
Lída Bouchnerová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Pohodový, trochu terénní výlet do Okrouhlice, kde se pokocháme pohledem na chátrající zámek, cestou do Veselého Žďáru si pochutnáme na vynikajících jablíčkách a navštívíme příjemnou hospůdku na samotě u lesa - Pelestrov.

Začátek trasy:

Začínáme výlezem z haly havlíčkobrodského vlakového nádraží

Náročnost:

Trasa vede převážně po silnicích s minimálním provozem, lesní cestou a také si užijeme hladké havlíčkobrodské cyklostezky.

Popis trasy:

Když vyjdeme z haly havlíčkobrodského vlakového nádraží, odbočíme vpravo a přes autobusové nádraží dojedeme k ulici 5. května, na kterou se napojíme doprava. Po mírném sjezdu se dáme vlevo na ulici Bělohradskou, která je zároveň cyklotrasou č. 19 a 4157. Po 150m (hned za přechodem pro chodce) zahneme vpravo a pokračujeme k mostu přes řeku Sázavou, před kterým zatočíme vlevo na cyklostezku, po níž pokračujeme cca 1500m, dojedeme na její konec a zahneme vlevo. Nahoře přejdeme přechod pro chodce a stezkou pro kola vytlačíme krátký, ale prudší kopeček. Jedme po chodníku doprava, přejedeme most nad kolejemi odbočujeme vpravo na ulici Lipnická. Pojedeme po cyklotrase č. 19 obcemi Papšíkov a Poděbaby. Za sjezdem z Poděbab odbočíme doprava na Klanečnou (stále cyklotrasa č. 19). V Klanečné zahneme první odbočkou doprava a přidává se k nám červená turistická značka.

Přestože je mapách.cz tato cesta do Okrouhlice vedena jako přerušovaná čára, jedná se o úžasnou, téměř hladkou cestu (foto č. 3), po níž se dostaneme až do Okrouhlice. V Okrouhlici se držíme vpravo, jedeme kolem zámku (foto č. 1+4) stále po červené a cyklotrase č. 19. Když přijedeme k silnici, odbočíme na ní doprava. Na mostě nad kolejemi pojedeme po hlavní doprava, ale vzápětí odbočujeme vlevo na Rozňák a Veselý Žďár. Podél silnice na V. Žďár se nachází spousta jabloní s chutnými plody (foto č. 5).

Ve Žďáře pojedeme na křižovatce rovně na Rozňák. Užijeme si pěkný sjezd, abychom se vzápětí zpotili při stoupání na kopec, kde nás čeká při odbočení vpravo odměna v podobě příjemného občerstvení v pelestrovské hospůdce (foto č. 6+7). Teď nás čeká trochu terénu, ale dá se to v pohodě zvládnout bez sundání nohy ze stupátka. Když dojedeme k silnici, zabočíme vlevo a přijíždíme do Perknova.

V Perknově se propleteme uličkami: Spojovací, Dlouhá, Evropská. Než Evropská ulice zatočí doleva, najedeme vpravo na chodník, ze kterého se napojíme na hlavní silnici. Na kruhovém objezdu pokračujeme rovně a za 600m odbočíme před přechodem pro chodce vpravo na cyklostezku, která nás přivede ke kovovému mostu přes řeku Sázavu. Před ním zahneme vlevo a jedeme po cyklostezce cca 1500m, přejedeme most přes řeku a pojedeme rovně až po křižovatku, tam to už známe ze začátku naší cesty: zahneme vlevo na Bělohradskou ulici a víme, že se po 150m dáme doprava na ulici 5. května, na konci odbočíme vlevo a již vidíme havlíčkobrodské vlakové nádraží.

Tipy:

Okrouhlice - zámek (kulturní památka), rodný dům malíře Jana Zrzavého, hospůdka

Pelestrov - hospůdka, moc dobře vaří, točený 11° Bernard, kofola, zmrzlina, dětské hřiště, ovečky v ohradě

Havlíčkův Brod - náměstí s kostelem Nanebevzetí panny Marie, pivovary Rebel a Čechovka, příjemné hospůdky, muzeum K. H. Borovského

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost