Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Do středu České republiky a za číhošťským zázrakem
Lída Bouchnerová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Návštěva kostela Nanebevzetí Panny Marie v Číhošti, kde roku 1949 došlo k události, kvůli které byl odsouzen místní kněz Josef Toufar, a dále se podíváme k malebnému místu, kde se nachází střed naší republiky.

Začátek trasy:

Vlaková stanice Světlá nad Sázavou, kam se dostaneme přímým spojem z Prahy i Brna.

Náročnost:

Do Číhoště do kopce, z Číhoště z kopce. Příjemný středně náročný okruh malebnou Vysočinou.

Většinou pojedeme po silnicích s nízkým provozem a 2 km polní cestou mezi obcemi Kynice a Ovesná Lhota.

Popis trasy:

Od vlakové stanice Světlá nad Sázavou se vydáme doprava a na křižovatce doleva. Za 200 m odbočíme vpravo na Ovesnou Lhotu do Čapkovy ulice. Na konci ulice pojedeme doprava a za 200 m doleva na vedlejší silnici a na křižovatce doprava na Opatovice a Ledeč nad Sázavou. V Opatovicích zabočíme doprava na Leštinu. Projedeme Vlkanovem a pokračujeme rovně na Číhošť.

V Číhošti pokračujeme doprava po hlavní a za cca 600 m vede mezi domy nenápadná modrá turistická značka, která nás za pár desítek metrů přivede k místu, kde se nachází střed České republiky. Vrátíme se zpátky na silnici a přejedeme ji rovně, tzn. stále po modré turistické až do obce Kynice. Pojedeme doleva na silnici a hned na první rozcestí u kapličky odbočíme vpravo, po levé straně je dětské hřiště a stále se držíme mírně vpravo. Za Kynicemi přichází to pravé dobrodružství ve formě polní cesty.

Po 2 km terénem přijíždíme do Ovesné Lhoty a na křižovatce se dáme doleva na silnici a po necelých 100 m odbočíme doprava do zákazu průjezdu a na konci opět doprava na silnici. Pokud pojedeme stále po hlavní, přijedeme do Druhanova a stále pokračujeme po hlavní až do Světlé nad Sázavou.Asi 1 km od cedule Světlá nad Sázavou odbočíme doleva do ulice Čapkova, na jejím konci doleva do Nádražní ulice a za 250 m doprava k vlakovému nádraží.

Tipy:

Světlá nad Sázavou: zámek a jeho zahrady, Turecký pavilon, kostel sv. Václava

Číhošť: kostel Nanebevzetí Panny Marie, střed ČR s rozcestníkem a altánem

Cestou z Číhoště se nachází pár příjemných turistických přístřešků, kde si můžete odpočinout a kochat se okolím.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost