Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Od Běloveských pramenů do Stolových hor - Náchod-Karlów a zpět
Adam Balcar
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Středně dlouhá trasa z Náchoda proti proudu řeky Metuje, přes Hronov a Machov do polského Karlówa a zpět přes Kudowa Zdrój do Náchoda. Po první rovinaté části následuje dlouhé a trvalé stoupání s minimálním provozem a krásným okolím až do nejvyššího bodu trasy v 800 m n. m. Následuje krásný sjezd téměř až zpět k řece Metuji. Na trase leží tři lázeňská města a výchozí bod do polského Národního parku Stolové hory.

Začátek trasy:

Železniční zastávka Náchod – Běloves, resp. parkoviště u nákupní zóny u Kauflandu.

Náročnost:

Těžší trasa zejména díky dlouhému stoupání od řeky Metuje do Karlówa s převýšením přes 400 m, které nemusí každému chutnat. Techniku sjezdu pak následně prověří zaslouženě dlouhý (cca 8,5 km) sjezd do Kudowa Zdrój.

Celá trasa vede po dobrém asfaltu, z velké části pak po asfaltu perfektním. Jediný rozbitý úsek je z od Karlówa do nejvyššího bodu trasy (necelé 2 km).

Popis trasy:

Trasa začíná u železniční zastávky Náchod – Běloves, v případě příjezdu autem možno využít velkokapacitní parkoviště u nákupní zóny, která je od zastávky vzdálena cca 100 m. Od zastávky se vydáte kousek ulicí Kapitána Jaroše a po 100 m se napojíte na ulici Kladská, kde se vydáte doprava po cyklotrase č. 4095. Po ní dojedete až do blízkosti hraničního přechodu, u kterého se napojíte na cyklotrasu č. 22, která dále kopíruje tok řeky Metuje.

Po této cyklotrase projedete Velkým Poříčím a Hronovem a budete pokračovat dále až k restauraci Na Mýtě (po cca 12 km). Zde již odbočíte vpravo proti proudu potoka Židovka po cyklotrase č. 4002, která vás dovede přes nízkou Srbskou až do Machova. Zde už se začne profil trati mírně zvedat. Z Machova se budete držet cyklotrasy č. 4000 vedoucí dále do Machovské Lhoty, okolo slavné hospody U Lidmanů a dále až k turistickému přechodu do Polska. To už pojedete po relativně novém a luxusním asfaltu, nicméně profil trati se opět zvedne a začne dlouhé stoupání, které skončí až na 25. km kousek od Karlówa. Následuje krátký sjezd, po kterém se napojíte na hlavní silnici, po které se dáte doprava (možnost je zde z trasy odbočit doleva do cca 200 m vzdáleného centra Karlówa). Následuje již poslední stoupání celé trasy až do nejvyššího bodu s turistickým odpočívadlem a parkovištěm.

Následuje skutečně krásný a plynulý sjezd s velkou řadou zatáček, luxusním asfaltem a krásnými lesy okolo. Tento sjezd v mém podání je možné shlédnout zde: https://youtu.be/KHuJMJFKaoE. Sjezdem přijedete až do lázní Kudowa Zdrój. Zde opatrně na hustší provoz. Pojedete stále po hlavní silnici, až minete lázeňský park na pravé straně. Za ním se vydáte hned doprava a dále na nejbližší odbočce doleva. Zde se již můžete držet značení cyklotrasy (piktogram cyklisty), která vás dovede až k potoku Klikawa a dále podél něj zpět k hraničnímu přechodu. Kousek za ním se opět napojíte na cyklotrasu 22, po které jste již v opačném směru jeli.

Této cyklotrasy se budete držet – podél řeky Metuje (po proudu), až dojedete do Bělovse. Zde přejedete řeku Metuji na její pravý břeh a po krátké rovince se za hasičskou zbrojnicí vydáte doprava a podél dětského dopravního hřiště dojedete zpět do místa startu.

Tipy:

Muzeum světelných reklam (Elektro Drapač) přímo na trase v Malém Poříčí (viz https://www.eldr.cz/muzeum-reklam).

V Hronově je možné v revitalizovaném park Aloise Jiráska doplnit bidon v pítku místní minerální vody hned dvou pramenů – Hronovky a Regnerky s nezapomenutelnou chutí a zejména odérem.

Hned na kraji parku je možné navštívit rodný dům Aloise Jiráska.

Karlów včetně vycházkového okruhu okolo vrchu Velká Hejšovina.

Lázně Kudowa Zdrój včetně lázeňského parku.

Malé lázně Běloves včetně pramene minerální vody.

Pěchotní srub N-S 84 „Voda“ (viz http://www.brezinka.cz/voda).

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost