Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Polabský okruh z Mělníka po cyklotrasách podél Vltavy a Labe
Gábina Kohlmannová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Na atraktivním výletu se projedete po oblíbených cyklotrasách podél Vltavy i podél Labe nedaleko mělnického soutoku. Na trase vás kromě pohodové rovinaté jízdy kolem našich dvou největších řek čekají i čtyři zajímavé a architektonicky rozličné mosty. Na závěr si můžete v Mělníku přidat návštěvu známého mělnického zámku nebo se vydat za historií do mělnického podzemí anebo si užít relax na mělnickém koupališti s mnoha atrakcemi.

Začátek trasy:

Mělník – parkoviště Veslařská na sídlišti Rousovice (neplacené), nebo v přilehlých ulicích. V případě volby vlakové dopravy se dostanete k začátku naší trasy v sadech Na Polabí z nádraží Mělník ulicemi Jiřího z Poděbrad a Nemocniční (cca 1 km).

Náročnost:

Převážně rovinatá trasa s rozmanitým povrchem. Projedete se z větší části kvalitními asfaltovými cyklostezkami, někdy s písčitohlinitým povrchem, s kratšími úseky na polních nebo lučních nezpevněných cestách a jen s několika málo kilometry po silnici (viz popis trasy). Trasa je vhodná i pro rodiny se staršími dětmi. Možnosti občerstvení v průběhu trasy.

Popis trasy:

Z parkoviště Veslařská se vydáte vlevo k Pražské ulici, kterou přejdete a pokračujete už parkem kolem fotbalového hřiště a pak vpravo k tenisovým kurtům a dál, stále po rovině sady Na Polabí, až k rozcestí u historického centra Mělníka. Naše trasa tady odbočuje vlevo dolů širokou ulicí K Mostu, vedoucí svahem s vinicemi pod mělnickým zámkem. Můžete si zde v klidu vychutnat výhledy na soutok Labe a Vltavy, na nedalekou horu Říp a také na most Josefa Straky (Starý most), po kterém následně přejedete na druhý břeh Labe. Cyklotrasa č.7 Vltavská vás provede Hořínským parkem a Hořínem k historickému zdymadlu z roku 1905, odkud je další zajímavý pohled na zámek Mělník.

Vltavská cyklotrasa dále pokračuje sedm kilometrů po samostatné asfaltové cyklostezce podél Vltavy kolem Vrbenských tůní a Vrbna do Lužce nad Vltavou. Tady přejedete po moderní lávce pro pěší z roku 2020 na druhý břeh Vltavy a na nejbližším rozcestí Vltavskou cyklotrasu, vedoucí vpravo do Kralup a do Prahy, opustíte a dáte se doleva po klidné silnici mezi poli směrem na Kozárovice a Zálezlice.

Pro tříkilometrový úsek ze Zálezlic do Dušníků si můžete vybrat ze dvou variant. Buď pokračovat dál po silnici přes Chlumín (zde už bývá vyšší automobilový provoz), nebo zvolit (viz mapka) širokou polní cestu, která je první kilometr asfaltová a zbylé dva kilometry je terén cesty horší, polní, občas kamenitější.

Z Dušníků pokračujete dva kilometry po silnici přes Obříství ke křižovatce a zámečku Na Štěpáně, kde odbočíte na hlavní silnici doleva ke Štěpánskému mostu. Tady už je silný provoz, ale na historickém mostě přes Labe můžete využít oddělený chodník pro pěší. Hned za mostem vlevo sejdete pěšinou na cestu vedoucí k Labi a dáte se poté pobřežní nezpevněnou cestou proti proudu řeky. Přibližně po jednom a půl kilometru odbočíte doleva na cestu, která se po 100 metrech připojuje na páteřní Labskou cyklostezku. Vydáte se po ní po ní vlevo a projedete nejprve Tuhaní a poté, už po silnici, do Větrušic, kde přejdete hlavní silnici a pokračujete stále rovně po široké cestě mezi poli do vesnice Kly.

Přes Kly projedete až k Labi a tady začíná poslední úsek naší trasy, čtyři pohodové kilometry podél řeky po asfaltové Labské cyklostezce. Cestou do Mělníka pojedete kolem zdymadla Hadík, které dnes už není v provozu a jsou zde suché doky pro opravu lodí. V Mělníku, pod sady Na Polabí cyklostezka zatáčí vpravo do stráně a přibližně po 200 m se ocitnete opět u fotbalového hřiště a tenisových kurtů u Pražské ulice, kde naše trasa začínala.

Tipy:

Zámek Mělník

Mělnické podzemí

Hořínské zdymadlo

Mělnické koupaliště

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost