Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Pražskými cyklostezkami z Karlína přes Vítkov do Hloubětína a Vysočan
Gábina Kohlmannová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Zajímavý pražský okruh vás zavede na historický vrch Vítkov, kde husité v roce 1420 porazili křižácké vojsko, a také vás po pohodlných cyklostezkách provede známými přírodními parky včetně unikátních meandrů Rokytky v Hrdlořezech. Výlet můžete spojit s návštěvou koupaliště ve sportovním areálu Pražačka na Žižkově nebo s přírodním koupáním v hloubětínském Hořejším rybníku.

Začátek trasy:

Karlín - Křižíkova (metro B), parkovat lze na příslušných zónách v okolí (za poplatek)

Náročnost:

Méně náročná trasa vede převážně po samostatných, dobře značených cyklostezkách s kvalitním asfaltovým povrchem, jen s několika úseky po méně frekventovaných ulicích. Terén trasy je rovinatý, jsou zde pouze tři kratší stoupání (v úvodní části na Vítkov, u areálu Pražačka a u parku Třešňovka). Trasa je vhodná i pro rodiny se staršími dětmi. Možnosti občerstvení v průběhu trasy.

Popis trasy:

Od stanice metra Křižíkova se vydáte po cyklotrase A421 Thámovou ulicí směrem k Žižkovskému tunelu (je pouze pro pěší), kterým se pohodlně dostanete z Karlína na Žižkov. Na Tachovském náměstí, kde tunel končí, vás cyklotrasa přivede nad ústí tunelu pod vítkovskou stráň a rozcestník vás zde nasměruje na cyklotrasu A25 vedoucí nahoru k Národnímu památníku. Čeká vás cesta vítkovským parkem, závěrečné kratší stoupání vám mohou zpříjemnit zajímavé výhledy na Prahu. A široké výhledy na hlavní město se vám pak otevřou ze samotného vrcholu Vítkova, jemuž vévodí bronzová socha Jana Žižky z Trocnova, jedna z největších soch na světě. Další známou dominantou je zde funkcionalistický Národní památník, který je součástí Národního muzea.

Od Národního památníku budete pokračovat po trase A25 nejprve širokou ulicí (bez automobilového provozu) vedoucí po hřebeni Vítkova směrem k Ohradě. Po necelém kilometru jízdy pak nezapomeňte odbočit doleva na samostatnou cyklostezku (stále trasa A25), která vás bezpečně provede přes mostek nad frekventovanou ulicí Pod Krejcárkem a poté parkem Krejcárek až ke koupališti a sportovnímu areálu Pražačka, kde se můžete po kratším stoupání zastavit a občerstvit.

Cyklotrasa A25 pak pokračuje parkem Krejcárek a dál zahrádkářskou osadou až k tenisovým kurtům TJ Spoje, u kterých odbočíte vpravo k ulici Na Balkáně a po ní přijedete k rušné ulici Spojovací. Zde využijete k přechodu světelné semafory a pokračujete dál klidnou ulicí Pod Šancemi podél parku Třešňovka. Po necelém kilometru jízdy vás trasa A25 odkloní doprava nahoru kolem zahrádkářské osady, kratší stoupání vystřídá kratší prudší sjezd k ulici Mezitraťová. Po této ulici, opět méně frekventované, pokračuje cyklotrasa A25 doleva přírodním parkem Smetanka až k železničnímu viaduktu u Hořejšího rybníka. Z Mezitraťové ulice ale můžete také odbočit už na kraji zástavby v lokalitě Vinice, hned za autobusovou zastávkou, dolů doprava a krátkou ulicí Na Lukách se dostanete do romantického údolí s oblíbenými meandry Rokytky, kolem kterých pak dorazíte parkem už ke zmíněnému viaduktu.

Za železničním viaduktem, u Hořejšího rybníka, začíná samostatná cyklostezka vedoucí až do Karlína (první kilometr pod označením A43, poté EV4). Projedete po ní pohodlně podél nové zástavby na rozhraní Hloubětína a Vysočan, poté kolem parku Podviní a dál, stále podél Rokytky, až na Elsnicovo náměstí u Libeňského zámku. Tady vám pomohou světelné semafory překonat rušnou Zenklovu a Voctářovu ulici a pokračujete už opět po pěší zóně U Českých Loděnic pod Thomayerovými sady ke křižovatce cyklotras u ústí Rokytky do Vltavy. Zde odbočíte vlevo a cyklotrasa EV4 vás doprovodí přes Libeňský ostrov, Maniny a Rohanský ostrov zpátky do Karlína.

Tipy:

Národní památník na Vítkově

Karlínský tunel pro pěší z roku 1951

Koupaliště a sportovní areál Pražačka

Přírodní koupání v Hořejším rybníku v Hloubětíně

Meandry Rokytky v Hrdlořezech

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost