Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Stovka a kousek z Havlíčkova Brodu do Chrudimi
Lída Bouchnerová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Víte, kde se nachází Pupík Evropy a současně střed České Republiky? To zjistíte, když pojedete se mnou na výživný výlet s návštěvami zámků, pivovaru a Kolobistra v Kobylnici v půlce cesty, kde se občerstvíte a načerpáte síly na zbytek výletu. V Chrudimi ochutnáme zlatavý mok pivovaru Loutkář.

Začátek trasy:

Začínáme na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě, kam jsme dorazili vlakem z Chrudimi.

Náročnost:

116 kilometrů po nízkofrekventovaných silnicích, cyklostezkách, kousek pojedeme i po silnici s větším provozem.

Popis trasy:

Z nádraží se vydáme doprava, projedeme kolem autobusového nádraží, odbočíme doprava na ulici 5. května a na křižovatce doleva na Bělohradskou ulici, která je zároveň cyklotrasou č. 19 a 4157. Po 150m (hned za přechodem pro chodce) zahneme vpravo a pokračujeme k mostu přes řeku Sázavu. Přejedeme most a dáme se hned vlevo na cyklostezku po proudu řeky. Za 300m, u kina Ostrov, zahneme vpravo na silnici, která je současně cyklotrasou č. 4153 a č. 4157. Na křižovatce pojedeme doleva (po hlavní) a po cca 50m odbočíme vpravo na chodník (kolem Tescomy) a směřujeme do parku. Stále se držíme cyklotras č. 4153 a 4157, po kterých pokračujeme cca 1300m: po pravé straně máme rybníčky Obora a Hastrman, pak se na chviličku napojíme vpravo na ulici U Trojice, potom hned vlevo na ulici U Stadionu. Vyjedeme (nebo vyjdeme) kopeček, projedeme kolem zimního stadionu, který máme po pravici a pokračujeme rovně kolem rybníčku Rantejch, až dorazíme k silnici. Odbočíme vpravo na silnici a držíme se cyklistického značení, zajímá nás trasa č. 4153. Po 300m přijedeme na křižovatku a jedeme rovně na Chotěboř 2,5km do obce Český Dvůr, kde na křižovatce zahneme spolu s cyklotrasou č. 4153 vlevo.

Cyklotrasy č. 4153 se držíme dalších 15 kilometrů: projíždíme obcemi Knyk, Horní Krupá, Lysá, Jilem a Jiříkov. Za Jiříkovem necháme cyklotrasu č. 4153 odbočit vpravo na Chotěboř a my pokračujeme doleva na Habry (cyklotrasa č. 4156) přes Miřátky. V Habrech hned z kraje obce odbočíme vpravo do ulice V Zahradách, za 50m doprava do ulice Vilémovská, za dalších 50m doleva - stále jsme ve Vilémovské ulici - a po 150m opět vlevo, kde už vidíme hlavní silnici, na kterou se napojíme a míříme vpravo, kde se seznamujeme s cyklotrasou č. 4155, která nás po 8km dovede až do Vilémova. Tam sice cyklotrasa č. 4155 končí, ale hned na ní navazuje č. 4127, po které pojedeme rovně na Radostín a Běstvinu, pokračujeme 2,5km.

Za obcí Heřmanice, hned za vjezdem do okresu Chrudim Pardubického kraje, odbočíme doleva, kudy vede cyklotrasa č. 4188. Jedeme 4km obcemi Moravany a Kněžice. V Kněžicích na rozcestí jedeme rovně a za chviličku se napojujeme na úžasnou polní cestu cyklostezkového typu a po 1200m přijíždíme do obce Biskupice. Dáme se vlevo na cyklotrasu 1 a EV4 a za necelé 3km přijíždíme do obce Zehuby. Na prvním rozcestí jedeme vpravo a opět hned vpravo na cyklotrasu č. 0188 přes Žleby do Filipova. Tesně za cedulí označující začátek obce Filipov odbočíme vpravo na krásnou cyklostezku spojující Filipov s Čáslaví. Po této cyklostezce za chviličku dojedeme až k silnici. Cyklostezka pokračuje doleva do Čáslavi, ale my vjedeme na hlavní doprava a hned po cca 50m z ní rychle utečeme zabočením vlevo na silnici č. 338 a tuto silnici opustíme až za 6km v Žehušicích odbočením vlevo na Kutnou Horu.

Za cca 5,5km za obcí Habrkovice pokračujeme na křižovatce doprava na Pardubice a záhy se ocitáme v obci Kobylnice a na první značené křižovatce odbočíme doleva na Týnec + Záboří nad Labem. Ze Záboří jedeme rovně po cyklotrase č. 102 a silnici č. 327 do Týnce nad Labem, stále po cyklotrase č. 102 a po kroucené silnici se dostáváme na Masarykovo náměstí a z náměstí jedeme rovně.

Projíždíme Labskými Chrčicemi, kde na nás zprava vybafne cyklotrasa č. 2, Labská, které se chytneme a držíme se jí přes obce Selmice, Kladruby, Semín a Břehy. V Březích se na prvním rozcestí dáme vpravo na cyklotrasu č. 4039 do ulice Bahníkova. Po 800m pojedeme opět doprava, ulice Obránců míru, zůstává cyklotrasa č. 4039. Po vjezdu do Přelouče odbočíme na prvním rozcestí vlevo a za chvíli přijíždíme do obce Lohenice. Jedeme stále rovně a připojuje se k nám cyklotrasa č. 2, Labská, po které pokračujeme do Mělic a Valů. Ve Valech na velké křižovatce odbočíme vlevo a budeme muset přežít 2km na silnici I. třídy. Budiž nám útěchou, že má opravdu široké krajnice.

Po 2km nás vysvobodí odbočka doprava na Bezděkov a cyklotrasu č. 4041, po které pojedeme přes Bezděkov, Barchov až do Jezbořic. V Jezbořicích na cyklorozcestníku vidíme konec cyklotrasy č. 4041 a nabídku č. 4182, pojedeme doprava, ale moc si jí neužijeme, protože po 800m z ní odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 4181na Rozhovice. Této cyklotrase zůstaneme věrní až do konce. Projedeme Rozhovice, Bylany, Třibřichy a než se nadějeme, jsme v Chrudimi.

Projedme částí města Markovice, stále se držíme cyklotrasy č. 4188. 2km pojedeme po Čáslavské ulici, pak odbočíme do Erbenovy a následně Olbrachtovy ulice. Přijíždíme k vlakovému nádraží, projdeme podchodem a pokračujeme rovně po ulici Čs. armády, kde se nalézá objekt našeho zájmu: pivovar Loutkář. Po občerstvení se kousek vrátíme, držíme se vlevo, jedeme kolem autobusového nádraží a hned za ním už máme chrudimské vlakové nádraží, kde náš velký výlet končí.

Tipy:

Jakubovice - pupík Evropy, střed ČR (foto č. 1+4)

Vilémov - zámek Klášter, kostel sv. Václava (foto č. 5+6)

Moravany - zřícenina zámku: obrovský areál opuštěných a zdevastovaných staveb. Vstup zakázán, ale lze se tam prakticky bez problémů dostat a zámek si prolézt (info z roku 2021) (foto č. 7+8)

Žleby - velkolepý novogotický zámek s rozsáhlou sbírkou zbraní, luxusního nábytku a originálních předmětů denní potřeby (foto č. 15)

Filipov - zámek (foto č. 9)

Žehušice - zámek

Habrkovice - minizoo Ringelland

Kobylnice - kolobistro, skvělé občerstvení, točený Bernard, kofola, pétanque, zahradní posezení (foto č. 12+13)

Kladruby nad Labem - zámek, hřebčín

Chrudim - pivovar Loutkář v blízkosti vlakového nádraží (foto č. 14)

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost