Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Šumavskou přírodou z Kubovy Hutě do Volar
Jan Svoboda
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
4
Ano
Trasa vede z nejvýše položené železniční stanice v České Republice Kubova Huť (995 m n.m.), provede Vás krásnou přírodou Šumavy v okrese Prachatice. Na cestě na Vás budou čekat krásné výhledy do okolí, rechle z roku 1870, museum lehkého opevnění, bobří hráz a srdce Evropy. Do Kubovy Hutě se pohodlně vyvezete vlakem s dostatečným přepravním prostorem pro koloběžky.

Začátek trasy:

Železniční stanice Kubova Huť.

Náročnost:

Nenáročná trasa vedoucí po asfaltových nebo zpevněných cestách s dobrým povrchem, ideální pro turistickou koloběžku. Profil trasy je převážně klesající nebo po rovinatých úsecích, proto je trasa vhodná i pro rodinné výlety s dětmi.

Popis trasy:

Z železniční stanice Kubova Huť se vydejte přes koleje, za kterými odbočte po asfaltové silnici vpravo. Na konci asfaltové komunikace asi po 500 metrech začíná stoupání lesní cestou, po které doporučuji koloběžku vyvést (stoupání je zde docela prudké). Po necelých 300 metrech dorazíte na asfaltovou lesní cestu, na kterou najedete odbočením vpravo. Příjemný a dlouhý sjezd lesem Vás pozvolným klesáním povede podél železniční trati, kterou přejedete v prudké pravotočivé zatáčce. Za železničním přejezdem sjedete poslední část tohoto lesního úseku. Po výjezdu z lesa se napojíte na cyklotrasu č. 1138, po které pokračujte pravo až do obce Zátoň.

V Zátoni odbočíte vlevo na cyklotrasu č. 33, která Vás dovede do obce Lenora. Pokračujte dále po cyklotrase č. 33, která kopíruje hlavní silnici. Projedete okolo zámku Lenora, za kterým sjeďte z cyklotrasy č. 33 vlevo. Po přibližně 300 metrech najedete na hlavní silnici (směr Volary), po které po dalších 300 metrech dojedete k památkově chráněnému dřevěnému krytému mostu (k mostu vede z hlavní silnice několik schodů, proto počítejte s nutným snesením koloběžky dolů). Po prohlídce mostu se stejnou cestou vraťte zpět k zámku Lenora a napojte se opět na cyklotrasu č. 33. Pokračujte po této cyklostezce přes Teplou Vltavu a kolem Hajnýho vyhlídky U májky, dále po Zelené cestě až na křižovatku Volarské šance, na které se napojíte na cyklotrasu č. 1055.

Po této cyklotrase pokračujte k Soumarskému mostu, po kterém opět přejedete nad Teplou Vltavou. Před železničním přejezdem můžete sjet vpravo k plně vybavenému vojenskému bunkru, který je součástí Muzea lehkého opevnění - to se nachází o kousek vedle u tábořiště Soumarský most. Za železničním přejezdem pokračujte dále po cyklotrase č. 1055 okolo Soumarské hospody, po kratším stoupání Vás cyklotrasa svede z asfaltové silnice na zpevněnou cyklostezku (stále č. 1055). V následující části trasy na Vás čeká krásná příroda, bobří hráz nebo Dřevěné srdce Evropy s vyhlídkou na Volary. Od Dřevěného srdce Evropy už jen sjedete stále po cyklotrase č. 1055 do Volar, kde se ulicemi Kollárova a Tolarova dostanete k vlakovému nádraží ve Volarech.

Tipy:

Rechle Lenora (dřevěný krytý most přes Teplou Vltavu), https://www.rechle.cz/rechle/

Muzeum lehkého Opevnění Soumarský most, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/ropik-honzik-objekt-lehkeho-opevneni-vzor-37

Dřevěné srdce Evropy, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/ropik-honzik-objekt-lehkeho-opevneni-vzor-37

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost