Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Loun na zámek Nový Hrad v Jimlíně a přes archeoskanzen zpět
Zdeněk Pergl
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Trasa vede kolem největšího kola na světě v Lounech a příjemnou zemědělskou krajinou po cyklostezkách nižších tříd okresu na zámek Jimlín. Odtud již pak směřuje k Ohři a přes archeologický skanzen zpět do Loun na nádraží.

Začátek trasy:

Trasa začíná a končí v Lounech na nádraží.

Náročnost:

Trasa většinou vede po cyklotrasách se zpevněným povrchem a po silnicích nižších tříd. Až na zámek Nový Hrad v Jimlíně je to většinou lehce do mírného a dupatelného kopce. Z Jimlína je trasa již většinou opačně z mírného kopce nebo po rovině.

Popis trasy:

Z Lonského nádraží trase vede rovně přes výpadovku na Libochovice Bezručovou ulicí. Na jejím konci na téčku odbočuje doprava a vede skoro až ke kruhovému objezdu. Tomu se vyhne vlevo a Platanovou ulicí pokračuje až k areálu firmy Seko Areospace. Tam už je vidět největší kolo na světě. U něj je možnost občerstvení v rodinném pivovaru Zíchovec. Odtud pokračuje ulicí 5. května rovně přes "ledvinový" kruhový objezd. Za ním odbočuje vlevo do druhé ulice 9. května až další téčko. Tam opět odbočuje doleva a asi po 100 m již pokračuje doprava po cyklostezce z Loun ven. Cyklostezka a trasa, která po ní vede, obchází na kraji města kruhový objezd a mění se na cyklostezku 202. Trasa po ní pokračuje asi 500M až a k cyklotrase 304. Pak již pokračuje po této cyklotrase a kříží po mostě dálnici D7. Tam cyklotrasa vede chvíli po NS Louny-Zeměchy. Tady je jediný asi kilometrový úsek nezpevněného povrchu. Nicméně úsek je v pohodě sjízdný i pro silniční koloběžku. Z naučné stezky cyklotrasa 304 zahýbá doleva a vede až na zámek.

Naše trasa ale cyklotrasu 304 asi 800 metrů před Jimlínem opouští a vede doleva do cca 800metrového nepříjemného stoupání. To je asi jediné nepříjemné stoupání na trase. Ale stojí za to ho vyjet. Nahoře je hezký výhled po kraji. Je již vidět zámek Nový Hrad Jimlín. K němu trasa pokračuje. Vchod do zámku je ale z druhé strany, musí se to objet. Je zde možnost ho navštívit a také se na nádvoří občerstvit.

Z Jimlína pokračuje trasa ještě chvilku dolů z obce po cyklotrase 304. Tu ale na téčku doleva opouští. Po místní silnici trasa pokračuje 4 kilometry přes Malnice do Skupic, kde se napojí na Stezku Ohře. Po ní vede trasa zpět přes archeoskanzen Březno a asi po 13km končí v Lounech na nádraží.

Tipy:

Největší model kola na světě - model kola je 27 m dlouhý a 14 m vysoký. Průměr kol je 10 m a rozpětí řídítek je 6 m.

Zámek Nový Hrad - původně gotický hrad z 15. století, který byl v 17. století přestavěn na barokní zámek a rozšířen o kapli sv. Josefa.

Archeologický skanzen Březno - vznikl na základě velkoplošného archeologického průzkumu, který probíhal na tomto místě v průběhu padesátých až sedmdesátých let.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost