Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Moravského Berouna podél Bystřice do Olomouce
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Příjemná trasa kombinující jízdu po pěkné silnici a pohodovou trasu podél řeky Bystřice s množstvím míst k relaxaci a občerstvení. Jako bonus máte získané převýšení jízdou vlakem, přes 300 metrů.

Začátek trasy:

žst. Moravský Beroun (odjezd z hl.n. Olomouc)

Náročnost:

Poměrně nenáročná trasa, díky jízdě vlakem získáte převýšení přes 300 výškových metrů. Jedinými složitějšími úseky jsou stoupání do Jívové a začátek následného sjezdu po hrbolatější cestě. Velkou část této cesty ale můžete objet po vedlejší louce. Závěrečná část je pak vyloženě relaxační.

Popis trasy:

Od železniční stanice v údolí pod Moravským Berounem Vás čeká příjemná cesta z mírného kopce, nejprve podél trati, potom podél toku Bystřice a opět podél železnice, až do Domašova nad Bystřicí. Ve sjezdu k Bystřici u pošty odbočíte doprava(značená cyklotrasa č.6108) a serpentinami do kopce vystoupáte až do Jívové. Toto je jediné výraznější stoupání na trati v délce cca 1,9 km, poté už se povezete z kopečka nebo si budete užívat příjemnou jízdu po rovině. Na kraji Jívové, ještě před křižovatkou, odbočíte doleva po mezi domky a potom najedete na cyklotrasu č.6009 (žlutá turistická), nejprve mírně a potom prudce z kopce dolů.

Cesta je zprvu docela kamenitá a hrbolatá, asi po kilometru už je ale štěrk jemnější a od rozcestí „Dómský les“, kde opustíte žlutou značku a dáte sedoprava dolů, už přechází v dobrý asfalt. Pštrosím údolím podél Mlýnského potoka sjedete až do Hrubé Vody a k řece Bystřička. Od této chvíle Vás už čeká pohodová jízda mírně z kopce podél řeky, můžete relaxovat a užívat si nabídky mnoha občerstvení na trati. Postupně projedete obcemi Hlubočky, Velká Bystřice až do centra Olomouce

Tipy:

Pokud Vás láká jízda údolím Bystřice mezi Domašovem a Hrubou Vodou, nechte si zajít chuť, vyzkoušeli jsme to za Vás a trasa bohužel sjízdná není.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost