Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Ze Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu kolem dubu Jana Žižky
Lída Bouchnerová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
1
Ano
Výlet ze Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu kolem stromu Jana Žižky přes Lučici a Veselý Žďár. Trasa počítá s přesunem vlakem z Havlíčkova Brodu do Světlé nad Sázavou.

Začátek trasy:

Vlaková stanice Světlá nad Sázavou. Pokud přijedete autem do Havlíčkova Brodu, můžete parkovat u železniční stanice.

Náročnost:

Trasa vede po málo frekventovaných silnicích a výhradně po asfaltu, tudíž je ideální i pro silniční koloběžku

Popis trasy:

Od budovy vlakové stanice ve Světlé nad Sázavou se dáme vpravo Nádražní ulicí a na první křižovatce opět vpravo a hned za přejezdem kolejí znovu doprava a pokračujeme rovně do Příseky. Jedeme po hlavní, to znamená mírně doleva a do kopečka. Za Přísekou na rozcestí rovně na Malčín a po cca 800 m nepojedeme po hlavní doleva, ale sjedeme na lesní asfaltku, která vede rovně. Asi 200 m za osadou Dobrá Voda se po levé straně nachází Žižkův strom.

Když přijedeme do Lučice, dáme se na rozcestí vpravo a pokračujeme po hlavní na Havlíčkův Brod. Projedeme Veselým Žďárem a následuje příjemný sjezd do Havlíčkova Brodu, konkrétně do části Perknov. Na konci ulice Mlýnská odbočíme doleva na silnici směr Havlíčkův Brod a raději se napojíme na cyklostezku, která po necelém půl kilometru kopíruje hlavní silnici. Asi za 600 m za kruhovým objezdem odbočíme doprava na cyklostezku mezi domy, až přijedeme k mostu přes řeku Sázavu. Ten přejedeme a hned za ním pokračujeme doleva a jedeme po cyklostezce až na její konec.

Pojedeme doprava směrem od řeky a na silnici pokračujeme vlevo po Bělohradské ulici. Za parkovištěm u Kauflandu odbočíme doprava a jedeme rovně až na křižovatku, tam se dáme vlevo a odsud již vidíme vlakovou stanici Havlíčkův Brod.

Tipy:

Havlíčkův Brod: pivovar Rebel, malebné náměstí, historické hradby, dům Karla Havlíčka Borovského, Štáflova chalupa, Stará radnice s kostrou Hnáta

Světlá nad Sázavou: zámek a jeho zahrady, Turecký pavilon, kostel sv. Václava

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost